Relationship PIBID-school: relevant issues for improving the quality of education
DOI:
https://doi.org/10.22256/PUBVET.V11N2.199-205Keywords:
Pibid; IDEB; teaching qualityAbstract
The preparation of this work was the proposal to analyze the contributions of the Scholarship Program and Initiation to Teaching for the improvement of education in the School Unit Joaquim Parente in the town of Bom Jesus - Piauí. The methodology used was participant observation in the school environment with the documentary analysis of the Index of Basic Education Development and the bulletin board of the school. The contributions that Pibid provided to school has been effected by means of its three axes: monitoring, classes and complementary activities, which contributed to the teaching-learning process of the students, thus increasing their school performance and reflecting an increase in IDEB school.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Joniel Mendes de Araújo, Johnny Iglesias Mendes Araujo, Ana Lucia Alves da Silva, Ranes Batista da Rocha, Gilvan Rodrigues dos Santos, Ryanne Fernandes de Oliveira, Geovania Figueiredo da Silva, Luciana Barboza Silva, Klendson Medeiros da Silva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Você tem o direito de:
Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato
Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material para qualquer fim, mesmo que comercial.
O licenciante não pode revogar estes direitos desde que você respeite os termos da licença. De acordo com os termos seguintes:
Atribuição
— Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de nenhuma maneira que sugira que o licenciante apoia você ou o seu uso. Sem restrições adicionais
— Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.