Active learning methodologies in education in veterinary medicine
DOI:
https://doi.org/10.31533/pubvet.v13n5a335.1-7Keywords:
Student, learning, independenceAbstract
This article aims to investigate the concept of active learning methodologies and its application in the course of veterinary medicine, Montes Belos Universidade (UniMB) - São Luís de Montes Belos, Goiás. The discussion here presented is based on the theoretical composition of the studies by Borges and Alencar (2014) and some education theorists who form part of this teaching methodology, such as Dewey, Vygotsky and Ausubel, and Bauman (2007) for socio-historical educational contextualization
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Gustavo Duarte de Oliveira, Vanessa de Pavesi Faria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Você tem o direito de:
Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato
Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material para qualquer fim, mesmo que comercial.
O licenciante não pode revogar estes direitos desde que você respeite os termos da licença. De acordo com os termos seguintes:
Atribuição
— Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de nenhuma maneira que sugira que o licenciante apoia você ou o seu uso. Sem restrições adicionais
— Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.